Köpvillkor
Villkor och fraktkostnader
Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målsmans medgivande.
Leverans
Leverans/frakt kostar 49:- och sker med PortNord, per brev eller som postpaket inom Sverige. Paketet kommer hem till din brevlåda eller om det är större aviseras det som postpaket.
Leveranstiden är ca 2-7 arbetsdagar om inget annat anges (under högsäsong kan det ta längre tid).
Du kan även välja att hämta ditt paket i vår butik i Kungälv.
I bägge fall får du en orderbekräftelse till din angivna e-mail och avisering via sms eller e-mail när paketet är redo att hämtas upp på ditt utlämningsställe eller butik.
Ångersrätt/bytesrätt
Du har rätt att ångra ditt köp 14 dagar efter det att du fått ditt paket, enligt distansavtalslagen. Om du skulle vilja ångra ett köp kontaktar du oss innan du skickar tillbaks paketet. Köparen står själv för returfrakten vid ångrat köp eller byte. Varan ska vara oanvänd och befinna sig i samma skick som varan gjorde vid leveransen. Varans etiketter ska vara på.
Priser
Priserna anges i SEK och är inklusive moms
Minimiorder
Alla ordrar är välkomna!
Betalsätt
Vi är anslutna till Klarna CheckOut och du kan betala med kontokort, faktura eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Klarna finns på www.klarna.se. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från det att du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.Om du vill att vi skickar på postförskott kostar detta 99.- och då måste du göra en telefonbeställning hos oss!
Reklamationer och skador
Om en vara är felaktig vill vi att du kontaktar oss och anger felet så snart som möjligt så får du hjälp med returhantering. Den som returnerar felaktiga varor står för transportrisk men inte för returportot. Obs vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden. När varan är mottagen och godkänd sänder vi en ny vara eller gör en återbetalning. Vi löser inte ut varor som skickats med postförskott eller inte är fullt frankerade.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss, rekobarnkungalv@gmail.com eller 0303-18881, så löser vi det på bästa sätt. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Reservationer
Reko Barn reserverar sig för ev. tryckfel på denna webbsida, slutförsäljning av varor samt förseningar hos posten. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bla bildskärm och upplösning . Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehållet på www.rekobarn.se. Då vi även säljer direkt till kund i butik kan vissa varor vara slutsålda utan att vi hunnit uppdatera webbutiken. Finns inte storleken är varan slut.
Personuppgifter
Vi lagrar dina uppgifter i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag (hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen, GDPR).
Cookies
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats och nästa gång du besöker webbplatsen kan webbläsaren använda den för att visa enligt dina inställningar. Om du inte vill tillåta att cookies lagras på din dator kan du stänga av funktionen, men då kommer shopen inte att visas på ett korrekt sätt och det är inte lika lätta att handla.